Mi casa es zu casa...

...eller åtminstonde för ett ögonblick! Jag har flyttat in med tre amerikanska tjejer, eller amerikanska och amerikanska de är faktiskt ursprungligen från Italien, Filippinerna och Mexico men uppvuxna i USA. Min roomie heter Muriel och är en trevlig tjej som har väldigt lätt till skratt. Tejerna som delar på det andra rummet heter Amore och Christina.

Lägenheten vi delar är en del av ett lägenhetskomplex som heter Villa Alvarado. Den är hyfsat stor, först trodde jag den var mindre men nu uppskattar jag nog den till ca 60kvm. Består av två sovrum som vi delar på två och två, ett badrum och ett kombinerat kök och vardagsrum.


Mitt och Muriels rum, och ja mamma jag vet att du inte tror mig men den bäddade sängen är faktiskt min...


Andra kortsidan täcks av skjutgarderober. Tyvärr är min lite av en "size zero walk-in closet" då dörrarna är tröga och urspårade så man måste typ klämma sig in i den lilla springan ni ser.


Mitt skrivbord. De tre klockorns ska så småningom visa svensk-, san diego- och shanghaitid. Sen går vi över till badrummet som ni ser, eller närmare bestämt duschen.


Perfekt "tjejboende" med två handfat och stooor spegel.


Kök och typ mathörna.


Och så sist den härliga chillhörnan med tv, soffor och balkong.

Nu ska jag typ lägga mig och dö litegrann på soffan innan jag släpar mig till sängen. Jag är så sjukt mätt efter att Kimberley släpade med mig för att käka mastodontstora pitas + smarriga kakor. Och ja, jag skäms för att säga det men vi ringde efter "the red and black shuttle", en gratis taxiserivice inom campusområdet, när vi skulle gå hem för att vi var så mätta och trötta - trots att det nog bara skulle tagit ca 10 minuter att gå...

 


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha du ser! Amerikaniseringen går snabbare än vad man tror ;) Haha, nej då. Men det blir lätt så när det är så lätt med att få skjuts, känner igen det där =)

2011-01-25 @ 11:25:33
URL: http://eeebee.blogg.se/
Postat av: Emma

Kul att läsa om ditt äventyr Jenny! Jag hejar på alla som reser, det är så utvecklande och kulatt komma iväg! Men speciellt hejar jag på dom som åker trots pojkvän och hundar, det kan vara ett stort kliv att komma iväg då. Kommer du hem i sommar? Kramar från vinterland!

2011-01-25 @ 16:12:11
URL: http://www.eldflammanskennel.se
Postat av: Malin

Correction: mexico är lika mycket amerika osm USA. Den lilla lärarinnan inom mig ville påpeka det så att du inte blir alldeles för usa-ifierad.

2011-01-26 @ 15:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0