Min första midterm...

... och jag kan inte påstå att det gick strålande. Jag hade faktiskt pluggat på rätt bra, men lagt vikten på lite fel saker. Provet betod av 25 true/false frågor och 25 multiple choice frågor (svaralternativ a-e). Jag kände mig säker på en fjärdedel, hade ett hum om hälften och chansade på resten. Jag har dock lärt känna många i den klassen och mycket få trodde att de hade lyckats bra...

... vidare på min art redovisning som faktiskt gick riktigt bra. Läraren tog upp allas projekt på storskärm och gav öppen kritik. Han lät väl inte överförtjust i mitt projekt, men gav mig en del credit och hade inget att negativt att påpeka. Därefter fick vi göra ett quiz med all treminologi och teknisk specifikation och herre, där var jag inte heller rätt förbered. Vi fick resultatet direkt och jag håvade in 30/50....

Jaja, jag skyller på min mamma som faktiskt sa åt mig att inte ta plugget här på så stort allvar (även om jag hörde pappa i bakgrunden "MEN LEEENA, hon är ju där för att PLUGGA!"). Jag hoppas att jag klarade båda testen och tar detta som en viktig lärdom inför kommande test. Nu vet jag bättre hur jag ska förbereda mig och hur jag ska tänka.


Efter mina misslyckade prov gick jag till the SDSU Bookstore för att köpa färgpennor till
nästa art-projekt. Där har de alla tänkbara SDSU-prylar. En hel hylla är vigt åt hundprylar
och innehåller förutom detta även halsband, hundtröjor, hundvattenflaska och repboll.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Bara att bryta ihop och komma igen ;-)

2011-02-16 @ 08:56:15
URL: http://www.aquaseers.se
Postat av: Lena

Rätt tänkt!

Ingen har någonsin frågat vad jag åstadkom i betygsväg under min collegetid i USA. Däremot kan en lista på kurser med godkänt resultat vara bra att ha i bagaget.

Viktigare är de erfarenheter man får - och att man faktiskt kan klara många uppgifter minst lika bra som de infödda stärka självförtroendet.

Att lägga (onödig) tid på att fixa höga betyg.. Nja, det finns väl roligare/intressantare saker att upptäcka på främmande mark.

tycker morsan

2011-02-16 @ 12:53:56
Postat av: hedwig

jag ska också lyssna på din mamma.

2011-02-18 @ 00:10:56
URL: http://hedwest.blogspot.com
Postat av: Nisse Larsson

Men Jenny, du förstår vad jag menar,

klart du ska göra annat än plugga oxå

Har du testat några nya snabbmatställen?

/Farsan

2011-02-18 @ 20:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0