Milano nästa!

När ni läser det här sitter jag på ett plan till Milano!

Som några av er säkert vet har kennel Combine hedrats av en gäst under hösten, nämligen Ch Gildas Acteur, kallad Allan. Allan är född i Sverige hos Lena Stenius på kennel Gilda, men bor i Bologna, Italien hos Carina Selberg. Nu har det tyvärr blvit dags för Allan att resa hem till sydligare breddgrader igen. Även om jag bara spenderat några dagar ihop med honom kommer jag definitivt sakna honom hemma i Hållsta där han genast tog en självklar plats i hundflocken och livade upp vår tillvaro.

För oss är Allan lite speciell eftersom vår Kevin, Stanroph Sandboy, är morfar till honom. Han har en underbar personlighet och påminner nog mer om sin morfar än någon av våra barnbarn till Kevin vi har hemma - både till sätt och exteriör. Han är glad jämt i allt och alla, intensiv och full av fart.

Anledningen till Allans besök var främst att han skulle para en av mammas fodertikar - Combine Online, "Bonnie" (dotter till Billy) - vilket han gjort med konstaterad dräktighet! Linda har även passat på att visa Allan på ett par utställningar vilket lett till en BIS-vinst på GRK Open Show Enköping och en tredjeplats i Championklassen på Stora Stockholm.


Lycka till i fortsättningen finaste Allan - och tack för den tid vi fick spendera med dig.



När jag ändå är i Milano ska jag även passa på att möta den här pudeln, ni känner kanske
igen honom från mina USA-bilder: Andrea - en av spagetthikillarna från San Diego!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ha det underbart i Italien. Glöm inte Limoncellon efter maten :)

2011-12-27 @ 09:33:05
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie

jadär ser man vad du fick lov att offra dig :) Ha så skoj i Italienland <3

2011-12-29 @ 13:38:45
URL: http://zetterljungs.hundstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0