Huvudvärk kompenseras med tuggben

Idag störs jag av en överjävlig huvudvärk. Trots alvedon vill den inte ge med sig. Förr hade jag ofta ont i huvudet, speciellt om jag varit ute hela dagen. Nån sa åt mig att kolla synen -varför, tänke jag som ju såg jättebra. En kontroll senare var jag med brillor. Synen var det egentligen inget fel på, men ögat hade jobbigt att ställa om mellan långt och kort avstånd, fick jobba för hårt för att kompensera, krampade och gav mig huvudvärk. När man ser bra utan brillorna är det dock knöligt att komma ihåg att använda dem - vilket jag har gjort i helgen. Jag antar att det är den smällen jag får ta nu...

Idag blir det ingen långprommis. Varje steg är som en liten explosion innanför tinningarna. Istället fick jyckarna leka av sig i parken följt av varsitt tuggben. De här blickarna mötte mig nä jag tog fram benen. De ser inte ut att misstycka, eller hur:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0