Förberedelser

Lördag, och Linda och jag bestämde oss för att gå en runda vi inte går så ofta med våra fyra djur. Dock gick vi lite vilse i skogen och var ute en bra stund. Visserligen visste vi att turen tar en dryg timme i vanliga fall, men eftersom vi hade Nella med får man dock räkna med skritt-takt och några små vilopauser så hon orkar och är fräsch hela vägen runt. Dessutom kunde jag en genväg på slutet så vi skulle slippa gå genom leran... trodde jag! Linda var inte helt nöjd med min senväg. Hahah, så kan det gå!

Nu har eftermiddagen/kvällen ägnats åt att packa bilen och duscha hundar. Imorgon är det SKK utställning i Eskilstuna för en domare som dömer golden för första gången. Ska bli spännande att se hur hon dömer. Vi har några hundar anmälda, och jag ska visa Billy och så troligtvis också Remy (Stanroph So Remember Me). Nu ropar Linda att Billy håller på och torkar tokigt, så jag bör kila ut och lägga hårstråna tillrätta!

 


Så här såg kennel Combines uppfödargrupp ut i Eskilstuna förra året.
Från vänster: Anna & Tino, mamma & Doris, Linda & Magda och sist jag & Billy


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0