Med i matchen?

Foppa ilsknade ju som bekant till lite lägligt sådär när jag skulle upp till dalarna. Problemet var att den champagnefärgade kamraten vägrade starta trots upprepade mer eller mindre desperata försök. Därefter har Foppa varit hos bildoktor Ahlin. Där startade den alla trettio försöken. Visst är det en speciell bil vi har fått tag i!

Andra speciella drag med Foppa är att termometern och klockan är helt flippade. Vad sägs exempelvis om 63 grader varmt idag!? Visserligen är detta brister som man kan leva med, men idag på väg till apporteringsträningen skapade det en viss förvirring. Vi bestämt möte klockan 09.00 för gemensam körning till träningsmarkerna. När vi anlände till samlingsplatsen stog redan alla där, ovanligt eftersom min mor gillar att vara i god tid till träning och vi brukar sällan vara sist.

Lena: Jenny, är vi sena!?
Jenny: (Kollar på bilklockan) Nej det är lugt, den är fem i fyra så vi har fem minuter till godo.

Lena: Skönt.

Eftersom vi båda köper detta fortsätter vi sedan köra en bit innan mamma upptäcker missen vilket såklart resulterar i bubbligt fniss. Till mitt försvar var jag väldigt trött i morse! Tilläggas ska också att vi faktiskt inte var sena...


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Ni är så otroligt roliga i er familj allihop på ett eller annat sätt, du borde skriva en bok om alla roligheter ni "råkar" ut för ;-) Tror det kunde bli en storsäljare, vågar lova att jag köper minst 1 ex =D

2010-09-05 @ 23:27:03
URL: http://zetterljungs.cybersite.se
Postat av: Ingrid

Det är alltid en fröjd att läsa din blogg!

Det blir många fniss på tåget där jag vanligtvis befinner mig när jag tar del av din och hundarnas äventyr! Denna bil verkar ju bli en nyckfull kamrat!

Må väl och lycka till med C-uppsatsen!

Många Skånehälsningar från Ingrid & Pica

2010-09-06 @ 11:09:36
URL: http://glenriska.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0