Heldag på jaktprov

Idag har jag haft en heldag på SSRK's jaktprov på Biby i Eskilstuna. Jag har jobbat som funkis på elitrutan och skrivit för Kent Palmgren. Säger bara det, anmäl intresse för att arbeta som funkis på ett prov! Det är inte klokt så mycket man lär sig av att titta på andra. Att dessutom få höra all domarkitik längs prövningen var toppen.

Tre golden startade i ekl under dagen varav två Doubleuseare och en Tiebreak-hund. Två av dessa dömdes av "min" domare. Ena Doubleusaren, en liten tik kallad Betty imponerade med ett grymt arbete på walk-up'en, löste uppgifterna på vattnet, men tog tyvärr helt totalt slut på söket. Tiebeak-hunden var imponernade nog 10år gammal. Det kallar jag att ta vara på sin hund! Han gjorde ett snyggt vattenarbete men föll på sin okoncentration på landjobbet. Det är sannerligen mycket som ska stämma på ett prov.

Imorgon återvänder jag till Biby, men då är det inte för att jobba...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0