Ensamtid med min prinsessa

Igår lånade Nell och jag med oss Foppa tillbaka till Örebro. Billy fick bli kvar hemma i Hållsta. Han har det lite tufft med omställningar till nya rutiner och hade det lite kämpigt förra veckan i Örebro, och eftersom jag ändå ska tillbaka till Hållsta på fredag fick han stanna där. Nellsan fick dock följa med och även om vi båda saknar Billy är det också lite skönt att bara spendera tid med en hund ibland. Nell hamnar tyvärr lite i skym undan ibland när Billy och jag är iväg på mycket träningar hon inte kan följa med på, så nu passar vi på att umgås för fullt istället.

Nell och jag kämpar på med hennes rehab-program och tusan om det inte har gett rätt bra resultat alltså. I dagsläget går hon 3-4 turer om 20-30 minuter per dag. 1-2 av dem är i koppel med viktmanchetterna på de andra två får hon vara lös på mjukt underlag. Här i Örebro är det toppen bra med stora mjuka gräsmattor och ängar som hon far fram på, hittills utan någon enda antydning till hälta!


Världens vackraste Nell! Foto: Mille Selander


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej Jenny!

Kul att du läser min blogg =)

Du kommer få det så fantastiskt när du åker, förhoppningsvis är dit du ska lika suveränt som här. Southern hospitality rocks! :P



Jag läser Basic reporting, Southern literature, Media Literacy for communication proffessions och Public relations writing.



Det jag har insett är att de som är intensive writing är jobbiga, i mitt fall är det basic reporting och PR writing. De kurserna funkar men man får vara beredd att lägga lite mer krut på dem eftersom man inte bara måste kunna skriva - grammar, stavning etc. utan man ska dessutom skriva bra.



Något som jag VERKLIGEN rekomenderar är att läsa litteratur om man gillar att läsa. Det är helt jävla fantastiskt om du frågar mig och southern litterature ger mig en inblick i hur södern har växt fram.



Hoppas ni har det bra där hemma!!

kramar

2010-09-07 @ 22:46:16
URL: http://eeebee.blogg.se/
Postat av: Tony

Fina Nell!

2010-09-08 @ 07:21:16
Postat av: Hanna

Ensamtid med Sessor är MYCKET mysigt :)

2010-09-09 @ 09:30:51
URL: http://kennelblagul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0