Det bästa stöd man kan ha

Efter helgen känner jag att jag skulle vilja lyfta fram de två personer som jag känner att jag har ett enormt stort stöd av i det mesta jag gör faktiskt, men här ska det handla om hur stödet avspeglas i hundsammanhang. Inte helt förvånande är dessa två mina föräldrar Lena & Nisse. Desto mer anmärkningsvärt är hur mycket se faktiskt stöttar och hjälper mig med hundarna och allt som hör dem till.

De sponsrar mig ekonomiskt med försäkring och mat till båda hundarna. Eftersom de äger Billy har hon även stått för hans veterinärvård samt de flesta anmälningsavgifterna till hans kurser och prov. Innan jag tog mitt körkort och agility var mitt främsta intresse ställde min fantastiska pappa upp och skjutsade regelbundet till träningar och tävlingar. Ibland riktigt långa sträckor, för att sitta hela dagar i ur och skur för att se hundar springa runt en hinderbana.

Senare när jag började intressera mig mer för apporteringsbiten släppte mamma sin Billy till mig. Kanske var det logiskt eftersom jag förälskat mig i honom och hon hade en ny unghund, men det är inte utan att jag i efterhand förstått att det nog inte var helt lätt för min mor. Dessutom har min mamma alltid varit väldigt invloverad och engagerad i vår träning. Bara i undantagsfall missat att följa med och stötta oss i provsituation. På goldenspecialen 2009 när vi debuterade i öppen klass struntade hon exempelvis i att gå sina egna stationer för att kunna följa med mig runt.

I helgen blev mins föräldrars stöd väldigt uppenbart. Eftersom det är svårt att komma med på prov, men chanserna ökar ordentligt om man är med och jobbar som funkis hade jag anmält mig som det till Eskilstunaprovet. När pappa hörde hur gäna jag ville starta där anmälde han sig också för att hjälpa mig att få chans att starta. En hel lördag satt han i en båt och kastade änder. Mamma fanns istället på plats på söndagen för att peppa, heja och hjälpa till med analys efteråt.


Slutsats: Det här är två toppenföräldrar!





Kommentarer
Postat av: Cornelia

Naw, vad gulligt! Vad härligt med såna toppenföräldrar! Ja, känns riktigt skönt med jackan faktsikt! Slapp ju engagera hela släkten och annat löst folk denna gången :-)

2010-09-15 @ 17:39:10
URL: http://www.cornelias.se
Postat av: Mikaela

Hej Jenny!

Datumet gäller för KM i agility (var lite otydlig där). Vore jätteroligt om du var med! Länge sedan vi sågs, framför allt nu när jag inte är i Örebro var och varannan dag längre.

Hål utkik efter inbjudan!

Kram

2010-09-15 @ 22:05:42
URL: http://elegantdogs.wordpress.com
Postat av: Aiyana

Jeg fikk tårer i øyne... så flott skrevet!

2010-09-20 @ 10:50:39
URL: http://www.kelimoor.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0