Agilityskoj

Veckan efter hemtenta innebär lugnets vecka. Lite litteratur att läsa och ett par föreläsningar, men i övrigt ganska lugnt. Hundarna och jag spatserar långa långsamma promenader om dagarna och bara njuter. Igår la jag ut ett par linjetag till på två platser vi använde om "kända platser" innan sommaren och Billy for iväg på dem som ett skott.

Annars passar vi på att utnyttja att vi är med bil igen. Igår tog vi en sväng till brukshundklubben för att promenera i ny skog och träna lite på agilityplanen. Tänk att Billy är så duktig trots att vi haft ett megalångt träningsuppehåll. Det jag en gång lärde honom sitter tydligen som berget. Tar dessutom högerslaomet i princip lika säkert som vänsterslaomet nu. Rusktigt kul tycker han också att det är och pinnar på som aldrig förr. Igår drog han före mig en hel raksträcka. Det har aldrig hänt förut och kändes riktigt tufft!


Såhär kul har vi på agilityplanen! Bilden nedan blev dock lite mer seriös...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha första bilden är underbar! :)

2010-10-06 @ 18:08:55
URL: http://hied.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0