Nostalgi & glädje

Under mitt första besök i England fick jag träffa Phillippas valpar; golden retrievern Boycie, Birdsgreen Sweet Reward of Castleman och labradoren Monkey, Lavenghyl Isle of Arran. De var då runt sex månader gamla och jag minns att jag fick hjälpa Phillippa lägga grunden för deras dubbelmarkerings-träning. Boycie fattade galoppen direkt, mendan Monkey var mcyket långsammare. Men Pip älskade sin Monkey ändå och jag minns att hon sa att hon trodde på honom. "He has lots of style Jenny, and in the end thats what it is all about", brukade hon säga.

Fyra år senare erövrade Boycie sin FTCh-titel. Lillebror Monkey var liksom när de var yngre inte lika snabb, men har på senare år blommat ut. Både år 2008 & 2009 har han varit kvalificerad till IGL och från och med idag kan han också titulera sig FTCh. Det är ju bara att lyfta på hatten och låta sig imponeras...


Bilden är från min första Englandsresa år 2004.
Monkey och Boycie är ynglingarna närmast Philippa.


Bild från min andra resa år 2006. Boycie är andra
hundenfrån vänster och Monkey sitter längst till höger


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

o det var DU som var med o la grunden =) Sug på den en stund du!!! Kramis

2010-10-22 @ 23:38:18
URL: http://zetterljungs.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0