Hund-och-häst-är-bäst

Jag rider ju som bekant fjordingen Deo en gång i veckan. Jag börjar ha varit där några gånger nu och idag kom Deo farande genom hagen när jag ropade på honom. Då blev jag allt lite rörd, för han är verkligen inte världens fartigaste om man säger så och tidigare har jag fått gå och hämta honom längst ner i hagen.

Hundarna har alltid varit med i stallet såklart men idag fick Billy hänga med ut i skogen för första gången. Jag har verkligen respekt för hästar och har tyckt att Deo skulle få vänja sig vid mina fyrbenta kamrater lite successivt. Det gick dock superbra i skogen så nu får Billy hänga med ut i fortsättningen.

Jag mår alltid så otroligt bra när jag kommer hem från ett stallpass. Jag blir som laddad med massa positiv energi. Hästar är verkligen häftiga djur!


Bild på Deo lånad från hans egen hemsida



Kommentarer
Postat av: Johanna & Majken

Åh så avundsjuk jag blir! Jag vill också kunna rida ut och ha med Majk :-)

2010-10-27 @ 21:01:17
URL: http://johannalofgren.com
Postat av: Johanna

Det är så härligt :) Grannen hos mamma o pappa har 3 fjordingar.. Fast jag föredrar våra islänningar ;) Är dock troligtvis världens trögaste människa vad det gäller att lära sig tölt..



Trevlig helg!

2010-10-29 @ 19:57:18
URL: http://hied.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0