Ensamtid med Billy

Under provsatsningen cyklade jag ju halvmilen cirka 5 dagar i veckan, men eftersom Nell inte kan hänga med på cykelturerna har det blivit mindre av den varan den senaste veckan. Efter middagen ikväll kände jag mig dock riktigt rastlös och tog ut Billy på en cykeltur.

På något sätt har cykligen blivit något som Billy verkligen älskar. Speciellt när vi cyklar här i Örebro. Jag gissar att han upplever det som en slags social aktivitet som vi delar bara han och jag. På allt annat vi gör är ju oftast Nell eller någon träningskompis också närvarande, men under cykelturerna här i Örebro är det bara vi två.

Under cykelturerna blir grabben som en helt annan hund. Min lite lunkiga kamrat blir helt förbytt och vill springa fort, fort bredvid cykeln. Idag när han såg att jag låste upp cykeln blev han så till sig att han gav ifrån sig ett skall och ylade sedan så som han ibland kan göra när han vill skynda på mig. Sedan drog han som en skott genom studentgatan och stannade inte förrän lågt borta på gräsytorna där han gjorde lekinviter medans han väntade på att jag skulle komma ikapp.


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

men visst är det såna stunder som gör en matte riktigt lycklig =)

2010-10-07 @ 20:25:17
URL: http://zetterljungs.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0