Viljornas kamp

Nell och jag har tjejkväll ikväll. Billy har åkt hem till Hållsta över helgen och Jensa är ute och firar en avklarad tenta. Jag har haft en tuff vecka i skolan och känner mig i behov av en lugn soffkväll. Vid halv sex fick Nell sin kvällsmat och därefter ett märgben som hon har grejat med tills nu ungefär. Det tyckt nämligen ha slagit slint i damens hjärna. Hon verkar nämligen ha glömt att hon har fått middag och förstår inte varför jag plågar henne med denna svält. Visst är jag en hemsk matte!

För närvarande sitter hon och gnäller i hallen och stirrar på mig med intensiv blick. När jag tittar åt hennes håll "pratar" hon med mig och har även pressat fram två små uppfodrande gläfs. Nu återstår att se vem av oss som ger upp först. Jag vet hur envis Nell kan vara, men jag tänker då inte servera en extra middag!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Lycka till ;)

2010-11-06 @ 06:11:42
URL: http://kennelblagul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0