Härliga agilitybilder på Billy-boy

Igår när jag plockade fram bilderna på Nellsans trix snubblade jag över lite härliga agilitybilder som jag hade glömt bort att Jensa och jag hade tagit. Såhär i höstrusket när det redan är mörkt när jag kommer hem från skolan och agilityplanen numera är vattensjuk och geggig är det svårt att tänka sig att att det faktiskt bara är en månad sedan bilderna togs. Kanske kan de lysa upp i höstrusket för er också!?


Billy tycker att alla hopp är jätteroliga - däcket är inget undantag


Dena bild kanske inte är speciellt fotografiskt vacker, men jag tycker den illustrerar Billys slalomteknik på ett häftigt sätt. Stora, långa hundar måste verkligen tråckla sig igenom hindret på ett helt annat sätt än små. Billys bakkropp är kvar i hindrets förstaport medans framdelen påbörjat ingången i port tre.


Jag tror agilityn har hjälpt honom att få kontroll på sin stora kropp. Om man jämför den här bilden med hur de såg ut när han tog hinder då vi började kan jag säga er att det är grymt stora skillnader. Titta bara hur fint han tar det här hopphindret!

 

Hmm... kanske skulle illustrera det i ett eget inlägg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0