Tips på inomhusaktivering

Idag yr snön ömkring i Örebro och små ispärlor piskade mig i ansiktet när jag var ute med Nella efter skolan. Det blev väl inte vår längsta promenad direkt men runt lilla rundan kom vi. På slutet när vi korsade fältet var det till och med så pinande att Nell, som sällan klagar på vädret, knep ihop ögonen och vände bort huvudet från vinden.

När Billy är borta blir det dock tydligt att hon kräver mer aktivering eller uppmärksamhet från mig och idag var hon inte nöjd när vi kommit in. Jag måste dock sätta mig med plugg och annat fix. I sånna lägen brukar jag ge henne något att ta ut lite av sin energi på. Ett märgben eller en kartong alternativt en petflaska med några foderkulor i brukar kunna sysselsätta henne en stund och sedan sover hon gott. Idag är det dock inte nog. Hon har redan arbetat med en toarulle och petflaskan, men vill mer.

Någon som har något tips på bra inomhusaktivering där jag kan vara passiv?

Kommentarer
Postat av: Julia

Om du har en leksak som ser ut typ såhär http://www.hundteametswebshop.se/kong-p-342.html

så fyll den med mjukost!

2010-11-09 @ 21:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0