Grattis i efterskott Blurkas!

Igår eftermiddag styrde jag Foppa mot Hållsta. Eftersom jag fortfarande är skriven i Eskilstuna går jag hos tandläkaren här och tidigt imorse var det nämligen dags för ett besök. Nu sitter jag hemma och Hållsta och pluggar, om en stund blir det break för hundrastning och sedan hemfärd till Örebro igen.

Under förmiddagen har jag även passat på att trimma tassar på Nell och Billy. Att klippa ur dem lite nu under vintern är verkligen något jag rekomenderar för att minska snöbollar mellan tårna och även för att tassarna ska torka snabbare när man kommit in.

Skönast med att vara i Hållsta är såklart att återse alla mina fyrbenta kamrater. Hundarna är ute och lever rövare i sina hägn nu, men Bella har varit min studiekamrat. Fy tusan vad mycket mysigare det är att sitta och plugga med en varm, spinnande katt i knäet. Bella är verkligen bästa katten, så otroligt social och mysig. Hon fyllde förresten 17 år den 22 oktober. Hatten av!


Bella kommer gärna upp och ligger i sängen med oss.


De senaste månaderna har hon inte riktigt velat gå uppför trappen,
men då bär vi upp henne på en kudde som den Prinsessa hon är!



Bella tar en lur framför min dators värmefläkt. Katter och värme alltså...


Bella, Blurk, Blurkey, Prinsessan Blurkas: Kärt barn har många namn!


Kommentarer
Postat av: Linda

Våran fina lilla prinsessa, suttit i köket sen jag kom hem från skolan, det började med middag då blurkas satt och väntade på stolen breve för att få smaka lite bacon. Nu sitter jag och pluggar på samma plats och vem ligger nu och sussar gott i knät?

2010-11-30 @ 18:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0