Pigga klubben...

...är nog vad man kan kalla mig och mina djur just nu. I mitt fall är etiketten ”pigg” i ironiskt syfte. I mina hundars fall gäller den istället i allra högsta grad.

I samband med kennelträffen förra helgen upptäckte jag nämligen våteksem på båda mina jyckar. Jag klippte genast ner pälsen och satte på tratt. Nell har ett stort på halsen och Billy två mindre runt höger öra. Detta har lett till att mina hundar, men tanke på vädret, varit tvungna att ligga inne på dagarna eftersom jag inte litar på om de går in under tak om det kommer en skur. Eftersom de ska ligga inne har jag känt att de istället måste få komma ut och gå en sväng på morgonen istället för morgonkissen i trädgården som de annars får. Min klocka har därför ringt halv sex på morgonen. Efter hundturen har jag stressat till tåget och praktiken. Hemma har jag sedan varit runt 18.00 och mötts av två urpigga jyckar. (Notera dock att de blivit omhändertagna under dagen och inte bara legat inne i sin ensamhet).

Ingen av dem har gått att promenera med lös utan att de försökt klia upp de läkande eksemen. För att Billy ska få utlopp för sin energi har jag därför cyklat en halvmil med honom varje kväll. Han har även fått korta apporteringspass. Nell har fått koppelpromenera med min snälla pappa för att jag ska orka. Sedan har jag kört nått litet trick eller lydnadspass med henne på kvällen.

Nu när veckan lider mot sitt slut ser jag fram emot att få sova, haha! Jag kan också konstatera att det nog är den enda veckan i mitt liv där jag konsumerat kaffe varje dag. Jag som knappt intar den svarta drycken har promenerat till Svensk Mjölks kaffemaskin hela två gånger per dag. Dock ska det tilläggas att deras kaffemaskin får fem av fem hundtassar!


Kommentarer
Postat av: Sara & James

Oj, ditt liv går i 110 märker jag. Du är flitig Jenny, kämpa på! Vi i Örebro saknar er. Kossorna har förresten flyttat in i hagarna nu, och dom är så små och söta. Tack för klickertipset, det ska testas. Idag ska jag och James träffa en tjej som ev. ska hjälpa mig i sommar med lucnhpromenader. Håll tummarna. Varma kramar från oss!

2010-05-29 @ 10:41:29
URL: http://omsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0