Nytt under solen

Sist jag skrev berättade jag om mitt motto: Allt jag vill kan jag göra, och oj vad det har fått stämma de senaste dagarna. Praktiken på Svensk mjölk är igång. Det betyder uppstigning stax innan sex. Tåg till stockholm, praktik, hemma i Hållsta vid sju, äta, rasta & träna hundar, duscha, sova. Dessutom har jag beövt jobba på kvällstid. Både med annonssäljarjobbet och för att komma ikapp i en engelskakurs som jag läser vid sidan av mitt huvudsakliga program. Dessutom har Malin äntligen kommit hem från sin backpackerresa i sydamerika. Hon hade nog gärna stannat längre, men vi är glada att hon är hemma igen!

Nu har jag paus från praktiken för strax ska jag sticka till Örebro för att gå på engelskalektion. Nu har jag snabblunch så jag ska passa på att ge er en liten uppdatering om vad annat som är nytt under solen:

Mamma och pappa har köpt en ny gammelopel! Den ser precis ut som den gamla och känns helt ok att köra. Dessutom funkar bensinmätare, fläkt, fönsterhissar, centrallås, handbroms mm. som det ju som bekant var lite si och så med i den förra. Dock luktar den unket av wonderbaum, men vi ska till att köra lite blöta hundar i den så är nog lunkten snart ett minne blott.



Billy och jag fortsätter kämpa på men dirigeringsträningen. Mamma och jag har rastat och tränat ihop på kvällarna. Vi har hjälpts åt att bygga upp Billy och igår gjorde han en, visseligen kort, men oj så fin vattendirigering där det verkligen blev tygligt att han litade på mina direktiv. Då blir man varm innombords!

En riktigt fin sak med att vara hemma är att återse käraste kisse-bella, världens finaste katt. Inatt sov Linda, malin och jag tillsammans på Lindas rum. Självklart kom även Bella och gosade ner sig mellan oss. Nu ligger hon i en liten snurreburr vid min dator på köksbordet och är så söt som bara hon kan!




I helgen ska Billy & jag gå en två dagars apporteringskurs i Ärla på Lilla träskaten för en engelsk instruktör. Ska bli spännande!





Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

ojojoj va körigt du fick, glöm inte andas emellanåt bara. Va spännade med helgkursen, lycka till o vi ser fram emot en rapport sen!! Kram på dig.

2010-05-06 @ 21:45:35
URL: http://zetterljungs.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0