Pirr i magen!

Jösses vilken stress jag lever i just nu. Nytt jobb, seminarieuppgift, engelska-assignment och en tenta som närmar sig. Kämpar som en tok för att få allting färdigt nu innan CRUFTS och just nu ser det ut som jag ska lyckas sånär som på lite läsning som jag antagligen hinner få gjord på planet.

Ikväll tar jag tåget hem till tuna och lämnar av hundarna hos Britt-Marie och Nisse där de ska få bo. Känns skönt. Nellsan har bott där en gång tidigare så hon bör känns aig lite hemma och dessutom finns ingen hård asfalt eftersom det är på landet. Hon har ju lite svårt med hårda underlag numera.

Tidigt på fredag avgår vi mot Skavsta och sedan är det England som gäller till och med måndag. Jag har varit på CRUFTS en gång tidigare och ser fram emot att se alla hundar, hundsporter och prylar igen. Det kan verkligen inte liknas med något vi har i Sverige. Jag har även ett gäng vänner från min tid i England som jag hoppas på att lokalisera och morsa på, framför allt Phillippa och hennes team som har uppvisningar alla dagarna.

Tanken får mig att sakna min tid med Phillippa och Peter på Keepers Cottage. Några av de mest slitsamma men också roligaste veckorna i mitt liv. Jag är så oerhört glad att jag tog chansen att åka den där hösten. Min första dirigering, spännande dagar på freld trails, koncentrerade labradorer, glada golden och galna spaniels, daggen i sockerbetsfälten, oändliga stubbåkrar och ljungen på de skottska hedarna är bilder som för evigt etsat sig fast i mitt minne.







Kommentarer
Postat av: Moa

Fantastiska bilder!! Ha det bra på Crufts!

2010-03-11 @ 11:34:31
URL: http://klickerhundar.wordpress.com
Postat av: Ann-Sofie

Hopppas du får superkul i England nu Jenny!!!

2010-03-11 @ 21:29:03
URL: http://zetterljungs.cybersite.se
Postat av: Emelie

Haha! Tack, Emelie på topp ;)

2010-03-14 @ 22:30:51
URL: http://eeebee.blogg.se/
Postat av: Mi

Inte ett dugg avundsjuk;) Öhhh... Hoppas du har d superhärligt p Crufts å slit inte ihjäl dig när du kommer hem. D finns ett liv efter alla tentor. Saknar dig å guldisarna! Hoppas vi ses till sommaren!

2010-03-14 @ 22:35:03
Postat av: Britt-Marie Jafner

Oj, vad mysigt vi har haft det. Långa promenader med snö och med fika i solen. Remy och Nell har nu förstått vad vår röda lilla ryggsäck innebär .... det innebär att det blir lång promenad och dessutom chans på knäckebröd när de andra tar kaffe. Jag har aldrig upplevt en sådan matglad hund som Remy, dock inte alltid lika kul som när hon glatt hittar gammal häst-skit .....men en underbar vovve är det! Nell är en elegant dam som trots detta gillar att rulla runt i snön och ge ifrån sig några slags grymtanden. Det har varit jättekul att ha dem här - vill nästan inte skicka hem dem!

2010-03-15 @ 13:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0