Finbesök

Helgen som passerat fick Jens och jag tillökning i lägenheten med min lillasyster Linda och Doris. Vi pluggade ihop, kollade lite film och hade picknick i skogen.

I stamtavlan heter Doris Combine Merry Message, hon är dryga 2 år gammal och har i början av året haft en valpkull med Billy. Mamma gör en det retrieverarbete med henne och Linda & Doris har gått agilitykurs ihop. Dompan är en glad tjej som är pigg på det mesta och väldigt fokuserad i arbete. Hon tilltalar mig i sitt sätt är en tik jag verkligen skulle kunna tänka mig att ha en valp efter i framtiden.

Den här helgen fick Doris åka tåg, buss och bo i lägenhet, alla tre för första gången i sitt liv. Hur gick det då? På tåget charmade hon först en dam till massa kel, sen somnade hon. På bussen var det riktigt trångt, så det blev lite flåsigt men annars lugnt. Lägenheten flyttade hon in i som om hon aldrig gjort något annat. Delade dyna med Nell och reagerade inte på ljud från andra lägenheter. Det enda Doris hade invändningar mot var det faktum att vi inte klev upp klockan sex på morgonen och serverade frukost som hon är van vid, men lät oss ändå sussa till åtta. Vilken pärla den hunden är!

Idag känns det tråkigt och tomt. Nell och Billy snusar i hallen, men jag kikar hela tiden efter den tredje hunden och det är alldeles för mycket plats bredvid mig i soffan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0