Hos hundarna bäst

Man brukar ju säga borta bra men hemma bäst. Jag som är lite förvirrad angående vad som egentligen är "hemma" har därför skapat mig ett eget uttryck: Borta bra men hos hundarna bäst, och efter en vecka utan dem kom jag äntligen hem till dem igår. Mina bästa vänner!

Den senaste veckan har spenderats i Stockholm med jobb på en skärgårdsmarknad på Skeppsholmen som varit en del av LOVE 2010 festivalen som avslutades i lördags med det kungliga bröllopet. Jobbet har varit grymt. Mitt bästa sommarobb ever. Jag har tagit hand om "Skärgårdsboden" där jag sålt midsommarprylar och lite skärgårdssaker. Marknaden bestod av ca 15 bodar och under veckan blev vi som jobbade där nästan som en liten familj. Mina sista dygn i Stockholm innebar dock mycket jobb och lite sömn. På lördagen inledde jag med att jobba på marknaden mellan 10.30-17.30. Klockan 18.00 gick jag sedan på nästa jobb som typ servitris och diskare på en fest. Det passet avslutades med att agera taxichaffis i centrala sthlm (scary) och jag landade tillslut i min säng strax efter 03.00. På söndagen ringde klockan 08.00 för mellan 09.00 och 15.00 skulle skärgårdsmarknanden inventeras och packas ihop. Puh!

Att komma hem till mina fyrbenta vänner igår var oerhört skönt. Nella blev alldeles till sig och Billy fick krypa upp i mitt knä även fast han vara blöt och skitig.

Linda och Doris har haft agilityavslutning när jag var borta, så tråkigt nog kunde jag inte vara med och titta. Desto mer glädjande var att de tilldelades ett hedersomnämnande som det ekipage som utvecklats mest under kursen. Priset var 200 kronors rabatt på valfri kurs på EBK. Hatten av!


Kommentarer
Postat av: Sara

Oj så du har arbetat Jenny, duktiga du! Och väldigt bra jobbat Linda och Doris, grattis grattis! Får jag se er båda i Örebro snart kanske? :)

2010-06-21 @ 23:17:37
URL: http://omsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0