Söndag, sega söndag.

Idag är det söndag och solen skiner. Ett tillstånd som jag brukar älska. Men inte idag. Jag har huvudvärk och känner mig seeeeeg. Inte blir det bättre av att jag har tusen saker att göra, men inte orkar ta mig samman och få dem gjorda.

Med Nellsa är det fortsatt bättre. Hon är pigg och verkar inte störd av såret på magen alls. Igår fick hon följa med på en kortare tur i koppel. Jag tycker att det är faktastiskt att en hund knappt fyra dygn efter att ta blivit uppsprättad, grötad i och sedan ihopsygg vill hänga med på promenad.

Kommer ni ihåg när jag skrev om att jag ville köpa klövjeväska? Det behövde jag inte för jag fick låna en av Mille. Billy har fått prova den på två promenader. Första gången bara väskan och andra gången fyllde jag ut fickorna med plastpåsar för att han skulle få känna på hur bred den blev. Han är inte alls brydd av att bära den. Tvärt om tycker jag att han sträcker lite extra på sig.

Nu är mamma ute med sina jyckar och Billy fick följa med henne, men när de kommer tillbaka ska jag låta honom dra vår gamla hundpluka enn slag tror jag.

.


Kommentarer
Postat av: Moa

Såg ut som en trevlig modell, vad är det för märke?

2010-01-31 @ 13:48:54
URL: http://klickerhundar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0