Studentgatans HundTräningsNätverk (SHTN)

Under vintern har jag stundtals arbetat rätt flitigt med ett projekt som ligger mig vamt om hjärtat, uppstartadet av ett hundträningsnätverk på Studentgatan i Örebro. Förhoppningen är att vi inom nätverket ska kunna träna och ha kul ihop genom att dela med oss av våra kunskaper och ta del av andras. Grundtanken är att det ska vara nära och gratis/billigt för oss studenter som kanske inte har råd med dyra kursavgifter eller har tillgång till bil.

Bostadsföreningen som äger studentgatan är positiva till min idé då de tror att aktivitet höjer områdets attraktion och har därför skjutit in lite pengar samt fixat en lokal vi kan få låna vid innomhusaktiviteter. Lite av pengarna har jag lagt på en bra adress till vår hemsida och en licens för att få lägga viltspår i skogen bakom universitet. Vi har även förhoppning om att kunna få hit en nyutbildad instruktör i framtiden, men mer om det sen.

Nu behöver vi all hjälp vi kan få med att sprida informationen om hundträningsnätverket. Är du en hundägande student i Örebro-området eller känner du kanske någon som är det? Kika in på www.shtn.se eller kolla in gruppen på Facebook: Studentgatans HundTräningsNätverk


Kommentarer
Postat av: Johanna med Viggo och Sting

Vi hade nåt liknande i Kalmar, som tyvärr gick i graven då styrelsen hoppade av en efter en. Men det var verkligen uppskattat medan det fanns.



Lycka till med allt hoppas att det blir en succé!

2010-02-26 @ 14:57:43
Postat av: Thereze

Vilket otroligt roligt initiativ!! :0) Vad duktig du är! Hoppas verkligen att det blir en dundersucce. Lycka till! Kram

2010-02-27 @ 10:58:30
URL: http://www.therezegra.tk
Postat av: Thereze

Kan ni registrera er som förening? och söka bidrag från studiefrämjandet?

Kolla med kommunen om sponsring/bidrag? Kanske till en agilitybana?! ;)

Även hundbutiker vill sponsra? Med material exempelvis? Om de får reklam på hemsida? På kurs/träningar?

Lite tips bara...

2010-02-27 @ 11:04:06
URL: http://www.therezegra.tk
Postat av: Johanna & Majken

Håller helt med dig ang. hundens ålder! =)

Om Majken bara håller sig frisk så kommer hon få vara min träningskamrat i flera år framöver. Hon har mycket kvar att ge och älskar att träna :)

Jag njuter av min mogna hund varje dag. Kramar

2010-02-27 @ 13:27:26
URL: http://johannalofgren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0