Skidbrud på glid

Igår impulsköpte jag ett par längdskidor med tillhörande pjäxor och stavar på blocket för 150 spänn. Inga proffsgrejer som ni förstår, men de funkar. Pjäxorna satt prima och skidorna funkade ok. Stavarna var dock för korta. Hur långa stavar ska man ha egentligen?

Skidorna har inneburit nya äventyr för mig som bara stått på längdskidor nån gång förut, och det var flera år sedan. Igår körde jag lite i skoterspåren på åkern för att försöka få in någon slags teknik innan jag skulle ut dit andra åkare vistas. Det gick hyfsat så idag vågade jag och hundarna oss ut i de uppkörda skidspåren.

Solen sken, snön gnistrade och jag kände mig riktigt proffsig på mina skidor. Då såg jag en skidåkare som kom mot mig i spåren en bit framför mig. Kallade in hundarna och bad dem sitta framför mig. Fiskade upp varsin godbit de skulle få när skidkillen passerat, men Nell var av en annan åsikt. Hon hoppade upp på mig precis när killen skulle passera och instabil som jag är på mina skidor föll jag som en fura. Till saken hör att snön är rätt packad i spåren, men lös och djup på sidan. I snödrivan kravlade jag runt i ett myller av skidor och stavar med två överlyckliga hundar som pussade mig i ansiktet och och tyckte att "min nya lek" var svinskoj. Skidkillen skrattade såklart. Han såg väl min okontroll så han räckte ut sin stav och med förenade krafter fick vi upp mig på benen igen.

Jag säger bara: Det är skönt att man kan bjuda på sig själv i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Johanna & Majken

Haha :D

Perfekt med blocket ibland. Jag skulle också vilja ha ett par skidor :) Men det får nog bli till nästa år.

2010-02-24 @ 19:08:33
URL: http://johannalofgren.com
Postat av: Ann-Sofie

kanon Jenny, nu har du ju uppfunnit en ny "jackpot" belöning vet ja =)

2010-02-25 @ 11:19:43
URL: http://zetterljungs.cybersite.se
Postat av: Ann-Sofie

Kanon Jenny!! Du verkar ju just ha hittat en ny "jackpotbelöning", inte illa alls.

2010-02-25 @ 11:21:25
URL: http://zetterljungs.cybersite.se
Postat av: Mi i betongen

Hahaha! Riktigt säker på att ingen smygfilmade? Så man har chans att se d "live" p Utube ;)

2010-02-25 @ 19:33:12
Postat av: Thereze

haha!! Gött! :D

2010-02-27 @ 10:57:10
URL: http://www.therezegra.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0