NM i WT


Nu händer det grejer i vår gamla fria nord. I april arrangeras NM i woringtest i Kungsbyn mellan Enköping och Västerås. Ett mästerskap så nära ska jag absolut försöka att åka och titta på. Dessutom ingår inte mindre än två av mina favoritekipage i Sveriges lag.

Det försra ekipaget är Johan Löfgren och River Race Brunello. Brunello är Billys son. Kanske det mest rutinerade eller vinsttippade ekipaget så varför de ärfavoriter får ni räkna ut själva. Nästa ekipage som ska bli kul att se igen är Ulrika Carlsson och Searover Ivattut. Ulrika är ungefär i min ålder och jag tycker att det är häftigt att hon har slagit sin i där. Dessutom är Iva alltid lika rolig att se i arbete.

De andra som är med och försvarar Sveriges färger är Johan Fogelberg med Aim High Flying Bitch, Petra Tesch med SEJCh Doubleuse Titan Stripes och Ingrid Gumesson med Avjava’s Double-Star. De första två känner jag igen, men inte det sista.

En del av mig kan inte låta bli att hålla på Johan & Bitch. Som han kämpat med den tiken, men alltid lyckats hamna något eller några stag ner på pallen. Bitch är ingen ungdom längre. Tror att hon kan vara i Billys ålder ungefär och det vore kul om hon och Johan kunde få till en vinst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0