Vattenjobb & bordstabletter som anfaller

.
Billy och jag tränar på under vardagarna. Mest blir det vattenjobb i denna klibbiga värme. Flera dagar har vi varit ute och varvat markeringar med halvdolda linjetag. Näckrosor är och förblir en akilleshäl och jag börjar sakta acceptera att de föralltid kommer att vara så. Grabben hatar näckrosor och flera veckors positiv träning har inte lyckats förändra den attityden. Hon drabbas lätt av en gnutta panik när stjälkarna slingrar sig runt honom.  Cred ska han dock ha för att han alltid försöker.

Men även om Billy inte alltid räcker till så vet jag att hans högsta önskan är att vara tillags och han gör alltid vad han kan och vågar.  Att han inte är någon matcho kille vet jag ju sedan innan. Ett kvitto på hans (avsaknade) hjältemod fick jag här om dagen då jag satt i köket med min bärbara dator på bordet och Billy på mina fötter. Båda köksfönstren stog vidöppna vilket skapade korsdrag. I en vindpust började bordstabletterna fara omkring i köket och Billy tog snabbt sin tillflykt till hallen där han stog och blinkade misstänksamt under lugg för att försökra sin om att de läskiga tabletterna inte skulle förfölja honom dit. Lillebror Toddy däremot jagade bordstabletterna med ivriga valpskall och hade dödskul!


Hundarna väntar på att få komma ur bilen på en av sommarens alla badturer.
Fr v. Tino, Remy, Billy, Doris & Magda


Kommentarer
Postat av: Hanna

Man ska passa sig för mördarbordstabletter ;)

2010-08-17 @ 09:51:20
URL: http://www.kennelblagul.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0