Att hälla vatten på en hund

Idag har det varit årlig släktträff på 5öre. Mycket folk och en del hundar så att alla goldisarna fick inte följa med. Jag valde att ta med Nell. Billy får ju följa med på kurser och träningar titt som tätt, medan Nell mest får stanna hemma. Därför var det hennes tur idag och hon har njutit av varenda sekund. Ungefär 5% av tiden har hon spenderat på land och de resterande 95% i vattnet. Hon simmar inte, men har ett himla sjå med att rota i vassen, plocka upp stenar och hålla koll på om de badande ungarna ska bjuda på/tappa något gottis.

Speciellt ett barn, min sysslings dotter Elin, har lekt med Nell. Ofta tycker jag att det kan bli en obalans när barn ska leka med hundar, då den ena vill mer och den andra mindre. Eller så vill barnen leka direkt opassande lekar som tafatt eller kasta pinne. Elin och Nells lek var dock helt balanserad, lugn och uppskattades av båda. Den gick ut på att Nell stog till magen i vattnet och Elin öste vatten med en plastmugg och hälde på Nells rygg. Och det pågick länge. Mer komplicerat behöver det visst inte vara!


Nell i vattnet på 5öre. Bilder på dagens lek togs, men inte av mig.
Jag hoppas de ramlar in på mailen senare så jag kan visa!


Kommentarer
Postat av: Louise

Hej! Tack för din kommentar :)

Dina vovvar verkar också jättesöta! Fin blogg också.

2010-08-16 @ 11:20:55
URL: http://hundfart.se
Postat av: Anna o Tim

Myshund!

Ja, det är kul när de kan leka på "samma" nivå. Moa är ganska vild av sig och ska gärna slänga saker, så Tim brukar gå undan. Men det accepterar hon som tur är och springer inte efter.



Men rätt som det är står hon med en hundgodis tryckt mot bröstet (som jag gör) och ser sträng ut medan hon befallande säger "sitt" eller "gå runt" eller något annat som hon förmodligen har sett mig träna :) Tim struntar fullständigt i det, men det är ändå kul att se dem!



Jaja, det var lite om det. Hoppas ni har det bra!

Kram!

2010-08-16 @ 14:00:55
URL: http://russellbiten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0