Tips till kräsna hundar

Det gamla talesättet "vägen till en hunds hjärta går genom magen" stämmer till 110% på Nell. Hon skulle gladeligen följa med vem som helst som viftade med en bit grillkorv eller kanske till och med en gammal gurksnutt framför näsan på henne. I träning är detta såklart väldigt användbart. Hon gör det mesta för en godbit.

Med Billy är det knepigare. Visst äter han ofta snasket och jag håller det framför näsan på honom, men mer för att jag ber honom än för att det är belönande. Jag har provat det mesta som Nell dreglar ihjäl sig för. Blodpudding, grillkorv, ost etc. Och visst tycker han bättre om det än torrfodret, men fortfarande ger det inte gnistan och motivationen jag söker. Dessutom är det meckigt. Dessutom ska det förberedas och fixas. Sedan fick jag tipset med smältost eller leverpastej på tub. Han gillar det ok, men tycker illa om att slicka på tuben.

Tillslut hittade jag dock belöningen som han verkligen vill jobba för - mjuk kattmat! Problemet är bara att jag gillar att väva in små träningspass på de dagliga promenaderna och en konservburk är ju inte så smidig att ha i fickan direkt. Sist jag var och handlade fick däremot några sånna här följa med hem. Supersmidigt! Varför har jag inte köpt portionspåsar tidigare!?



Kommentarer
Postat av: Moa

Kör samma till mina när de ska ha en superbelöning :)

2010-04-21 @ 19:53:00
URL: http://klickerhundar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0