Nu håller vi tummarna för Figge!

Kommer ni ihåg Figge? Snälla, härliga gamla Figge som jag red regelbundet uner vårterminen, ca ett par gånger i veckan. En otroligt genomhygglig ponny som jag lufsade ut med i skogen på och hade det mys. Billy och han blev också polare, och Billy-killen tyckte mycket om att få följa med ut i skogen när jag satt till häst. Tanken var att jag skulle ta upp ridningen på Figge nu när jag är tillbaka till Örebro, men när jag kontaktade Taava som äger honom berättade hon att han blivit allvarig sjuk i fång på sensommaren. Idag träffade jag på Taava i skolan och med en tår i ögonvrån berättade hon att han inte alls mår bra och bara står i sin box och ser ledsen ut. Nu håller vi tummar och tår för att gubbstrutten återhämtar sig!

                          
                          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0