Mattes hjärta

Mitt hjärta har alltid klappat lite extra för Nell. Hunden som bara vill att man ska klia henne på rumpan när det är gosdags, har klövar istället för hundtassar, hyser en förkärlek till rådjur, rapar mig i ansiktet, älskar att rulla sig i grävlingsbajs (övrigt bajs också för övrigt) och kan sitta inne på en av universums läskigaste anndedräkter. Bara för att nämna några av hennes kvalitéer....

Nella har haltat på ett framben till och från sedan slutet på augusti och det har såklart bekymrat mig. Jag har försökt med vila, rimadyl och koppelpromenader men inget har hjälpt. Hältan har varit märklig i bemärkelsen att den har kommit och gått både på promenader och i veckorna. Men nu har mitt hjärta varit helt ohalt sedan i fredags och är piggare än någonsin.

Fast inte nu såklart. Efter frukost och en lång skön skogspromenad ligger hon ihoprullad vid mina fötter och sover djupt. Och ni vet hur man ibland kan bli lite rörd när man ser sitt djur? Den känslan kom precis över mig. Nell och jag har varit igenom så mycket tillsammans. Och om Nell är lite onormal på grund anledningarna högst upp den här sidan måste jag väl vara ännu tokigare som tycker så mycket om henne? Vi passar nog rätt bra ihop ändå...

  
Under Nells hälta har jag mailat med veterinär Eva på Hvarsta. Mamma och hon är barndomsvänner och hon har så länge jag kan minnas varit den veterinär som vi använt i första hand. När jag var liten var jag lite rädd för henne som kom med sprutor (vid besikting av valpkullar) till vårat hus, men idag är min attityd mot henne helt omvänd. Jag blir trygg av Eva och litar helt på henne. Visst har de en snygg loga till kliniken också!


Kommentarer
Postat av: Moa

Skönt med en veterinär att lita på! Då känner man sig lite tryggare...



Ang. bilden så står han inte och tittar utan är på väg att hoppa i plurret, men man ser ju inte benen för gräset :D Gräsligt!! Hehe!

2009-09-30 @ 13:49:10
URL: http://klickerhundar.wordpress.com
Postat av: Sara

Vad skönt att höra att Nellsan mår bra fortfarande, nu får vi hoppas att det håller i sig. Kul med bloggtips, nu ska jag ägna mig åt att se vad de är för ett ekipage. Kram!

2009-09-30 @ 18:45:01
URL: http://omsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0