Hemma i musikaliska familjen

Jag är hemma i Skogsbrynet för att vara hundvakt och här är ingen speciellt musikalisk. Vi har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Därför är det extra kul att kolla på Idol med min familj, eller Idiot som mamma av misstag råkade kalla det härom veckan. Vi kan liksom lovorda någon som juryn buar ut eller tvärt om. Noll känsla.

Idag satt mamma, Linda och jag nedtrycka i tv-soffan och kollade. Pappa satt vid datorn bredvid. I slutet var det dags för min favorit Erik att sjunga. Mamma, Linda och jag enades om att han var riktigt bra, men pappa hängde  som vanligt inte riktigt med ivårat samtal och trodde nog att vi tyckte han var dålig för han sa med klar röst från datorn:

- Ja, till och med jag hör ju att han är helt ute och cyklar!

Först skrattade vi för att pappa inte alls hängde med i konversationen. Sedan när juryn hyllade grabben och gav honom stående applåder garvade som galningar i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0