Vad gör Nell för nytta?

Jens frågar mig ibland vad Nell gör för nytta. Eller tja, han som inte är överförtjust  mina vackra djur uttrycker sig oftare ungefär såhär: "Nell, öööhhh, du ligger ivägen. Du ligger bara och latar dig hela dagarna och gör  ju ingen nytta alls. Flytta på dig!"

Lite kan jag förstå hans tanskesätt. Billy är den hund jag aktivt tränar, tävlar och åker iväg på kurser med. Nell bara är, hänger med på promenaderna och tränar trix. Fast det ser Jens nästan aldrig eftersom han sällan följer med oss ut i markerna. För honom blir därför Billy hunden jag jobbar med och Nell hunden som bara latar sig, fastän att jag faktiskt fördelar min tid hyfsat jämnt mellan dem i vardagen.

Fast det är ingen idé att köra hela den förklaringen för Jens. Han skulle tröttna och stänga av öronen efter hälften. Så vad kontrar jag med när han påstår att Nell inte gör någon nytta? Jo svaret är enkelt: Hon gör sin matte glad varje dag, genom att bara vara. Det är skillat!




På Gotland bjöd hon matte på ett gott skratt såhär


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad söt lilla Nellsan är! <3

2009-10-06 @ 17:01:22
URL: http://omsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0