Familyepisode 2: Make my day!

Förra helgen när jag var hemma köpte pappa en grafräknare till Lindi på coop. Mamma var högst skeptisk då man behöver rätt många funktioner på sin räknare på gynmasiet och tyckte väl inte riktigt att coopan var rätt inköpsställe. Jag testade räknaren och lyckades inte få den att klara av att räkna med decimal. Bummer! Berättade detta för pappa men han bara garvade och avfärdade med att det säkert var nån inställning.

När jag kom hem igår fyllde mamma skadeglatt i med resten av följetången kring grafräknaren. Linda hade inte heller lyckats få den att klara av decimaltal och pappa hade ryckt åt sig skiten och instruktionshäftet och vresigt suttit och knappat på maskinen under kvällen för att tillslut konstatera:

- Jag är naturvetare och kan inte få skiten att klara av decimaler. I helgen är det jag som går till coop och reklamerar!

Därför lovade jag att rota fram min gamla grafräknare och ta med hem från Örebro. Igår när jag kom hem upptäckte jag att jag råkat glömma den och stålsatte mig för Lindas besvikelse och poteniella ilska:

Jag: Linda jag är ledsen, men jag råkade glömma räknaren i Öre...

Linda: Det är okej. Eve lärde mig hur man ställer in den. Hennes pappa hade visat henne.

Pappa: (grymtar från datorn)

Mamma: (skrattar så tårarna rinner) MAKE MY DAY!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0