Om hur hundar kan öppna upp för nya vänskaper

På dagens schema stog arbete i bilioteket inför nästa veckas seminarie. Efter en massa läsning och diskussion hit och dit blev i äntligen klara på eftermiddagen. Jag känner dock nästan ett sting av dåligt samvete då det inte känns som att jag bidrog med så mycket förutom ett paket Singoallakex.

Efteråt väntade hundpromenad och jag kan väl inte direkt påstå att jag verkligen längtade. Fuktdimman låg tät och jag var så trött. Dessutom haltade Nella när jag var hemma på lunchen så henne kunde jag inte gå någon långpromenad med. Men så ramlade ett sms från Sara in som föreslog prommis ihop och genast blev det lite roligare.

Jag tror att det är ungefär ett år sedan Sara och jag träffades första gången. Och inte trodde jag att vi skulle bli så bra vänner när jag stog där som ett fån med en okänd whippet i mitt retrieverkoppel och undrade om han tillhörde tjejen som kom knatande vid fotbollsplanen. Då var James inte så gammal och hade just jagat sin första hare. Idag går vi ihop nästan varje dag. Då var det mest hundsnack (och så är det såklart oftast fortfarande!) men vi kan även prata om lite allt möjligt. På dagens promenad lyckades vi även stoppa våra grabbar när de rushade efter en hare. Skönt att det går framåt - både med hundträningen och med vänskapen!


Kommentarer
Postat av: Sara & James

Vad fint du har skrivit :) Det är nog faktiskt ganska exakt ett år sedan vi träffades nu. Och jag är så himla glad att jag har hittat någon med likvärdigt, eller kanske ännu mer, brinnande hundintresse.

Vi hörs imorgon om ralltlydnaden, kram från oss!

2009-10-21 @ 23:19:37
URL: http://omsara.blogg.se/
Postat av: Johanna Viggo och Sting

Förstår precis vad du menar!

2009-10-22 @ 13:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0