Dagens goda gärning

Idag var Jensa och jag nere på stan en sväng. När vi gick förbi en butik satt en liten amstaffvalp bunden utanför och huttrade. Den kan knappast ha varit äldre än tre månader. Halsbandet var på tok för stort och den satt bunden precis vid några elkablar. Jag led, får så fruktansvärt ont i hjärtat av att se sånt.

Jag satte mig ner och pratade lite med den lille i väntan på att hennes ägare skulle komma tillbaka. Valpen svarade direkt med att tugga på mina fingrar och vilja upp i knät. Ingen ägare kom och Jensa ville vidare, jag följde motvilligt med några steg. Men ångrade mig nästan genast och gick tillbaka. Då hade valpen både krupit ur sitt halsband och börjat tugga på kablarna. Jag lockade på henne och lyfte upp henne i famnen. Gick in i närmsta butik och ropade: Är det någon här inne som äger hunden?

En kille i 25-års åldern svarade vresigt att hon var hans. Tyvärr var jag rätt uppe i varv och skällde rätt ordentligt på grabben. Han lär hata mig nu, men förhoppningsvis tänker han efter en gång extra innan han binder upp sin valp i ett staket på stan igen.


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Ja men Jenny, det gjorde Du riktigt BRA!!! Hoppas verkligen att han lärde sig något men tyvärr kan man ju inte vara helt säker på det. Jag kan inte förstå att NÅGON nånsin binder upp sin hund utanför en affär o går IN o än mindre en liten stackars valp. Inte konstigt vissa vovvar beter sig konstigt som vuxna sen... o fy på dom som mosade din bil, det finns inte bara goda människor tyvärr. Stor kram till Er från oss i alla fall.

2009-10-17 @ 22:39:39
URL: http://zetterljungs.cybersite.se
Postat av: Mikaela

Starkt gjort! Tänk att folk är så hjärtlösa och inte tänker sig för! Man blir så arg och ledsen. Tur att det finns sånna som du som räddar upp situationen. Visst, han kanske blev arg, fast han tyckte nog att det var mest pinsamt skulle jag tro - tror du inte? Om inte annat räddade du hunden från en jobbig situation.

Guldstjärna till dig!

Kram!

2009-10-19 @ 12:14:12
URL: http://www.elegantdogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0