Back in the days

Igår när jag satt och pluggade stog TV'n på i bakgrunden. Ibland när det är för tyst när jag ska läsa kan jag bara tänka på att det är så tyst så då hjälper det att ha TV'n på lite låg volym sådär. Anaway, så var det Grannfejden på Tv3 som råkade agera bakrundsljud och i ögonvrån såg jag plötsligt en agilitytunnel. Blicken förflyttade sig snabbt som vinden från PR-boken till TV-rutan. Det var de bråkiga grannarna som skulle bli vänner genom att testa agility med varandras hundar och instruktör för spektaklet var självaste Sven Åfeldt!

Åh, vilka minnen det väckte till liv:
* Karolina och jag som ordnade vår första agilitytävling när vi gick på gymnasiet - då stog Sven och frös om tårna i ridhuset på Salsta.
* Eskilstuna Bk's första Tigerhopp som skedde något halvår-år senare. Då stog Sven i gassande sol och dömde.
* När vi skulle arrangera DM och den tänkta domaren hoppade av en vecka innan - vem tror ni då kom till vår undsättning? Jo, underbara Sven såklart!
* Sven var även domaren som dömde mitt första nollade agilitylopp. Vilken underbar känsla det var!

Allt detta fick mig i sentimental anda att tänka tillbaka på EBK och de fina åren jag hade där. Fy så jag kan sakna det ibland. Those were the days!

Titta vilket underbart fint gäng vi var!


Kommentarer
Postat av: naken_på_facebook

Oooo, the gang! :) Saknar!

2009-10-22 @ 18:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0