Som strutsen...

känner jag just nu att jag helst bara vill köra huvudet i sanden. Ibland blir det för mycket. Det kokar över och det gör det just nu vill jag lova, för fullt. Jag är duktig på att ta på mig saker.Jag är sämre på att ta i beräkning att jag också ska hinna. Jag vill så himla mycket bara! Tänk att man inte bara kan ha ordentligt med tid för allt man vill...

Åh, vad jag längar till sommaren då jag kan få hinna med att vakna på morgonen och känna att jag kan göra vadhelst jag känner för. I all stress längtar jag till Femöre. Där finns den äkta Hakuna-Matata känslan. När jag slår upp mina blå kan jag tassa ner till aftonbryggan och ta ett morgonbad, äta frukost på Björns trapp eller bara mysa med Nell och Billy. Kanske gå till gamla SSU-stugan och kolla inristningarna i klippan, ta båten Berit och åka till glasskiosken, utmana någon i krocket-golf eller bara helt enekelt fortsätta sova på flytbryggan...

När jag känner att det blir för mycket brukar jag lyssna på den här låten. Den gör mig otroligt pepp och även om det ibland blir stressigt och mycket att göra vill jag för tusan känna att jag levt mitt liv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0