En klump i halsen

Jag vet att jag är blödig men nu sitter jag med en tår i ögonvrån och en ilsken klump i halsen. Har just kollat på "Hitta hem". Jensa är borta ikväll så för en gång skull brölade TV'n inte ut hockey eller fotboll. Jag kollar inte så mycket på TV. Eller jag slår väl på den ibland och slöglor, men följer inget och har liksom inget jag bara MÅSTE se. Men nu när jag var ensam slog jag på dumburken. Och till min fasa fastnar jag framför ett program där Hundstallet omhändertar en ung hund, Sofie, som troligtvis spenderat största delen av sitt liv i en bil. Därför har Sofies ben vuxit helt tokigt och efter att ha sett röntgenbilderna låter de Sofia somna in. En hund som hade hela livet framför sig får lämna vår värld alldeles för tidigt. Jag blir så förbannad och inte ens "Rex" kan få mig att dra på smilbanden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0