En hund är mer än bara en hund!

För många kanske en hund bara verkar vara en hund. En sak som man kan ta på promenader och klappa på, men dom är så mycket mer. De har sånna utpräglade personligheter och är så härliga karaktärer. Och så individuella, precis som oss människor finns det ingen som är den andra lik.

Nell och Billy till exempel är sånna extrama motpoler. Om Nell vore en människa tror jag att hon skulle vara en sån där konstig typ i batikkläder och kanske dreadlocks som bara lufsar runt och kör sin egen grej. Ibland skulle folk skratta åt henne för att hon är annorlunda, men de flesta skulle acceptera henne som hon är och bli hennes vän för hon är så otroligt lätt att tycka om. Själv skulle hon ge fan i vad andra tyckte och tänkte och köra sitt eget race fullt ut. Om Billy vore människa skulle han istället vara den hippa killen som charmar alla. Alla tjejers favortit och gilla att stå i centrum samt att alltid ha vänner omkring sig. Innerst inne skulle han dock vara osäker för att inte passa in och för alltid gilla att sitta i sin mammas knä.

Varje dag bjuder dessa två mig på skratt när karaktärerna lyser igenom. Nell gjorde något så typiskt Nelligt när hundarna fick mat idag. Först slaffsade hon i sig sin mat på två röda, sedan slickade hon ihärdigt skålen och dunkade den då i väggen så det skrammlade. Billy som tycker skrammel är lite obehagligt kunde inte äta sitt när Nellan höll på. Jag bad henne sluta, men det tänkte hon icke så då vände jag hennes skål uppochned. Då tittade hon surt på mig och slickade trotsigt lite på skålens undersida - bara för att!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0