Att inte ta landvägen tillbaka...

Dagarna bara rasslar förbi. Jag förstår inte vart tiden tar vägen. Jag stressar som en tok för att hinna med allt. Tur då att man skriver B-uppsatsen med världens bästa Ida. Idag jobbade vi duktigt från 9-15.30. Sen blev det hundprommis med Lisa och Pugh och nu har jag precis fixat käk och ska ta mig an plugget igen...

På promenaden idag passade jag på att träna linjetag på vatten med Billy. Det finns en liten damm som bara är ca 10 meter bred och över denn skickade jag på dolt linjetag. Billy blir osäker och frågar så fort det blir dolt. Varje meter måste jag upprepa "UUUUT", men han kommer ju fram till området så småningom. Dock vill han gärnata landvägen hem. Hur tränar man sånt? Att fya honom känns inte rätt någonstans, men hur gör man? Ska man ha någon därute som blockerar vägen? HJÄLP TACK!


Billy apporterar i vatten förra våren/försommaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0