Obehaglig dokumentär får BBC att bojkotta Crufts

I år sänder inte BBC från Crufts. Anledningen är en obehaglig dokumentär om hundavel som BBC publicerat. Det är en skrämmande film som jag tycker att alla med minsta gnutta hundintresse. The Kennelclub får sig en ordentlig skopa skit och kosmetisk hundavel söndersågas. Dokumentären känns väldigt svart/vit - jag tror inte att det är riktigt så eneklt som de framställer det, att man kan säga att kosmetisk hundavel är fel punkt slut. Men de extrema aveln som pågår på många håll verkar helt klart osund och i behov av radikal förändring. Jag vill passa på att varna för riktigt obehagliga scener. Jag var tvungen att se dokumentären två gånger för at orka förstå och ta in, och efteråt kommer jag nog aldrig att kunna se på vissa raser med samma ögon igen...

Documentary - BBC - Pedigree Dogs Exposed

Vad som avslöjas i dokumentären fick BBC att ta avstånd från Crufts i år. Crufts har dock löst detta genom att sända direkt via internet på http://www.cruftslive.tv/. Jag hade laddat hela dagen för att koka en kopp te och kolla Cruft all night long. Snopet värre var det att, för ett några timmar sedan, upptäcka att sändningarna slutar vid typ fem varje dag. Klippen kommer visserligen att kunna ses i efterhand, men det kommer kosta typ två pund per dag. Blä för det!

Imorgon ska jag hälsa på lille Figge på förmiddagen ett par timmar och på kvälen blir det middag hon mormor och morfar, så med undantag för det och hundpromenader kommer jag att sitta klistrad framför datorn och kolla på Crufts livesändningar eftersom detta är gratis....

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag ska titta, men det får bli imorgon när man är lite piggare! Jag har länkat till din blogg på min nu! Hoppas du och hundar mår gott! Vi ska till Örebro i helgen, men det låter som du ska hem? Kramar från oss!

2009-03-06 @ 01:13:39
URL: http://www.gangster-glimma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0