Nell, agilityn i torsdags, party i tuna och apporteringträning

Det har varit lite trögt att blogga. Fokus har såklart legat på Nell-bell. Hon mår prima liv nu och är pigg som aldrig förr tack vara lite smärtstillande och antiinflamatoriska tabletter. Vet's råd var att låta henne ta det lugnt och gå korta promneader fram tills idag, men det har jag i inte riktigt följt. Igår var hon så på tårna att hon faktiakt fick följa med på långa rundan fast kopplad. Idag blir det till att låtta henne springa lite också. Hon är som ett litet skott skjutet ur en kanon när kopplet åker av. Tänk hur fort man glömmer hur en frisk hund ser ut!

I torsdags hade jag tänkt mig en riktig genomkörare för Billy på agilityträningen. Men trots att vi ställde upp två spännande handlinskombinationer kändes ingen av oss 100%. Det kändes konstigt att inte ha Nellan där och växla med mellan varven. Jag tror att Billy påverkades av min nedstämdhet och även att han är van att ligga och ladda emellanåt när Nellan vanligtvis kör.

I fredags var det dags för ej-hundrelaterat nöje; Malin, Max och jag såg Markus Krunegårsd på Raw. Sjukt skön kille det där alltså! Igår tog Lindi, Malle och jag en sväng på stan. Ingen hade väl direkt råd att shoppa men vi kikade, provade och fikade. Gick även in och sa hej till mina gamla kollergor på McDonalds och blev överöst med frågor och kramar. Kändes kul! På kvällen vankades det födelsedagsfest för Sandra. Det var riktigt mysigt.

Idag väntar först hundpromenad i sooolen med lite efterföljande slalomträning. Sen vid två kommer lite valpspekulanter och då ska vi åka ut i hagen och träna apportering. Jag är svinpepp. Mamms och jag har skissat på ett upplägg som jag tror kommer bli prima!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0