Jag har ingen lust...

...med något egentligen. Ingen energi. Ingen optimism. Ingen aptit.

Jag känner mig i behov av en timeout, så jag jobbar på istället. Stannar inte upp. Det är mitt försvar. Men jag får ingenting gjort. Det jobbiga är bara att jag inte känner någon lust att jobba, göra eller fixa. Jag brinner inte. När jag umgås eller pratar med andra kan de få mig att känna mig pepp, men när jag är on my own vill jag bara dra täcket över huvudet och sova hårt och länge.

Dålig dag? Svacka? Troligtvis! Men jag måste ju vara wierd som drabbas av vårdepression när alla andra klarar över av sin på hösten.

I'll be back. När jag har lokaliserat och tagit ett utvecklingsamtal med min lust.



För det är ångest, tvång och höstsäsong,
och ekonomisk undergång.
Varje hinder är så tåligt och robust;
så det är ingen som har lust.
---
Man kan också acceptera lite slött att man är pank,
och sen helt sonika ge upp.
Men det är ingen som har lust.

Det är pina, pest och skit härnäst.
Djävulen har firmafest.
En hela ångest utspädd i vår must;
så det är ingen som har lust.

~ Ur Ingen har lust av världens grymmaste Lasse Winnerbäck

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man kan finna mycket igenkänning i Lasse, han är grym. Hoppas du får tillbaka lite krut snart. Om du vill träna nåt så är vi i Örebro nästa helg, alltså kring den 28:e eller vad det blir. Kram!

2009-03-17 @ 18:33:18
Postat av: Emma

Det var alltså jag som skrev det över. Vet inte varför namnet försvann...

2009-03-17 @ 18:37:14
URL: http://www.gangster-glimma.blogspot.com
Postat av: Karolina

Du kommer att hitta din energi snart...annars får vi ge oss ut i skogen och leta när du kommer hem till tuna. Då passar vi på att leta efter min också ;) Kram på dig amiga

2009-03-20 @ 08:56:50
URL: http://iiina87.blogg.se/
Postat av: Sara & James

Ne men Jenny, nu kommer vårsolen fram, snön försvinner och jag tycker vi ska packa ryggsäckarna med fika och något smaskigt till vovvarna och ge oss ut på långa härliga promenader nu framöver. Bort med vinterjackan och tjocka j*kla stövlar! På söndag kommer jag och James till Örebro igen, är du tillbaks då? Jag misstänker att min lillgrabb kommer bli mer än överlycklig att få se sina goldiesvänner igen :)

Ta hand om dig, kram från oss!

2009-03-20 @ 12:31:45
URL: http://omsara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0