I'm back - med hundprommis, valpar och sushi!

En serie kul grejer har bidragit till att jag känner mig pepp igen. Det började med en klockren dirigeringsövning med Billy och fortsatte med fiskdamm på Dj Bettys kalas. Men det som verkligen puttade mig över kanten var ett kärt återseende av det stora röda huset och alla dess invånare. Örebro är alla tiders men hemmakär som jag alltid har varit så har Hållsta en stor plats i mitt hjärta. Tänk att man skulle behöva flytta från det för att verkligen uppskatta det... Fälten, skogen, hundarna, familjen, gästerna som droppar in och den välfyllda kylen ;)

Igårkväll började jag hemkomsten med att rusa in till småknoddarna och andas in härlig valplukt. Sen satt jag och bara tittade på de små korvarna, lyssnade på deras söta gnuffsande och kände mig lycklig. Det är nog den finaste och jämnaste kull jag sett.
.

 
1: Remy är stolt mamma till 8 fina småglin   2: Liten prinsessa sussar sött



Idag blev det hundprommis med Malin. Vi gjorde oss i ordning att ta ut hela gänget på en samlad tur. Förutom Kevin som inte orkar gå lika långt som de andra och Remy som måste vara hemma med valpisarna såklart. Precis när vi skulle gå knackade Anna och Hera på dörren så de sällskapade oss ut över fälten.
.

 
1. Ett, två, tre...           2: ...HOPP OCH LEK!
 
1: Doris och Billy tuktar lille Tino   2: Hundarna gillar den sista snön. Doris rullar sig och Billy och Bess mumsar


På eftermiddagen droppade Sandra in och bakade supergoda muffins efter att jag tjatat lite på henne och Malin. Efter fikat drog Malin till Max och Linda till Michaela. Kvar var bara jag och Pappi då mamma är i Frankrike på jobb. Vi funderade på middag. Jag tog på mig att handla och fixa något och när jag såg sushigrejerna i affären slog jag till. Därefter fixade jag för första gången egen sushi och nu är jag proppmätt och mycket stolt över resultatet! 
.

 
1. Klart att rullas!   2: Första försöket
 
1: Resultatet, 15 rullar och 10 lax   2: Pappas och min middag

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Mysigt med valpar!! ;o)

2009-03-23 @ 15:24:20
URL: http://www.elegantdogs.se
Postat av: Annis

Grattis till småkottarna! Mys! :-D

2009-03-24 @ 11:59:50
URL: http://livingaloud.blogg.se/
Postat av: Sandra

Så det blev Sushi till middag, härligt! :) När är du i Eskilstuna igen?

2009-03-26 @ 11:58:38
URL: http://sandrandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0