Hundbloppis - fint thermotäcke säljes!



Köpte detta täcke med Nell i åtanke när jag jobbade med hundar i England. De arbetande jakthundarna fick ha det mellan passen, i bilen eller när de var blöta och kalla. Tyvärr visade det sig vara för stort för henne, men för litet för Billy. Typiskt! Sedan har de legat och samlat damm eftersom jag inte har kunnat med att sälja det, men nu är det dags!

Det är av märket  "Weather Beeta" och av storlek 65 cm.

Yttertyget är vattenavstötande. Täcket är fodrat och innertyget är i bomull - inte fleece som lätt blir statiskt och får hundens päls att spraka (vilket min Billy tycker är obehagligt)

Täcket regleras fram och runt bröstkorgen av kardborreband.

Tvättas lätt i maskin, 40 grader. Kan impregneras efter tvätt med samma medel som man har till jackor och liknande, för att behålla den vattenavstötande funktionen.

Jag hade tänkt mig 200kr som pris.

Kommentarer
Postat av: Johanna och Viggo

Hmm.. kanske vore nåt!

2009-03-09 @ 18:31:00
URL: http://vovvenviggo.blogg.se/
Postat av: Mikaela

...jadu, det är möjligt. Vad heter tjejen? Ena dottern heter Elvira...? Familjen bor på Ökna Säteri i Floda, utanför Katrineholm. Eller kan det kanske ha varit den äldre systern (minns ej vad hon heter). Har hört att Lassie nu är "studentboende" med den äldre dottern. Vet dock ej var hon studerar. Världen är ju lite, så varför inte!? Som du skrev så är ju sambandet inte så vanligt ;o)

Kram

2009-03-10 @ 14:19:17
URL: http://www.elegantdogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0