Apporteringsträning!

När snön töar som ni vill jag bara ut i skogen med dummieväskan på ryggen. Billy har  massa energi och vill jobba och till och med Nell svassar runt mig och vill hämta tygpåsar.

I söndags var vi ute med Emma och lilla Glimma och tränade en liten stund och körde denna övning:


1. Först fick Nell, Billy och Glimma hämta varsin markering i omårde 1, från sändplatsen A.
2. Sedan droppade vår kastare två dummies i område 1 och förflyttade sig sedan till område 2.
3. När kastaren var på plats rörde vi oss framåt på linje till sändplats B.
4. Här fick först Nell hämta en markering i område 2.
5. Sedan fick Billy gå på en dirigering till område 1.
6. Glimma hämtade markering i område 2.
7. Billy fick ännu en dirigering till område 1.

Billy var duktig och lyssnade bra utan att "fråga" på linjetagen. Nell tyckte det var alldeles precis lagom att hämta två markeringar och var oj så nöjd med sig själv. Glimma var lite barnslig, men motivationen var det inget fel på!

Idag skulle jag vara en duktig stundet hade jag bestämt mig för. Eftersom vi inte har några föreläsningar tänkte jag läsa istället. Eftersom mina böcker inte har kommit än knatade jag till biblioteket och var där när de öppnade. Ändå hann någon sno åt sig böckerna jag behövde innan jag hann till hyllorna. Snopet att inte kunnan när man vill plugga. Nåja, får ta mig dit lite senare ikväll när alla andra vill ligga hemma i soffan ;)

Nu ligger istället herr rådjursklöv och tinar i solskenet på fönsterbrädan. Snart ska jag ta och knata ut och lägga ett släpspår till Billy-boy med den som han ska få gå sen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Kul! Det är guld värt att ha med en träningskompis. Bra störning och gott sällskap :-D

2009-03-31 @ 19:08:16
URL: http://gyllene-vanner.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0