Midsommar i skärgården!

Long time, no hear. Efter min stockholmstripp till Jensa avslutade jag besöket med en shoppingtur med malle och mammsi i sthlm city. När jag kom hem rattade jag raskt les Oples till mitt hjärtas 5öre där jag spenderade midsommar med Macke och såklart Nellan och Billan. Riktigt, riktigt najs.

5öre är en ö utanför Oxelösund där mina morföräldrar har ett sommarhus precis vid havet. Huset är gammalt och numera k-märkt. Det är ganska litet och spartanskt. Allt i huset är gammalt och vint. Det finns inget rinnande vatten i huset. Det hämtar man i en kran utanför dörren och i uthuset bredvid sjöboden och vedboden finns utedasset. På tomten finns båtbrygga och badklippor med kvällssol. När jag och mina systrar växte upp spenderade vi veckor i sträck på femöre med familjen och mormor och morfar. Jag älskar 5öre och önskar verkligen att jag kunde vara där mer. Det är fyllt av fina barndomsminnen. När jag kommer dit idag uppskattar jag framförallt lugnet och den härliga manjana-manjana känslan jag får i magen. Inget internet, ingen TV, ingen stress. Bara huset, havet och ett uråldrigt och dammigt monopolspel.

 '
Frukostutsikt, och Nellan och Billan som är trötta på kvällen

Mys med brasa på kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0