Back in the BIG city

Torsdagen blev en hektisk dag. Först oppositionsseminarium 8-11.30, sen tbx till lägehnheten och fixa det sista, sedan körde Jensa och jag till tuna och lämnad ebil och hundarn innan vi åkte vidare till Tyresö och Oskars student. Trevlig tillställning och kul att träffa Jensas familj igen.

Jag insåg dock att jag INTE saknar storstaden Stockholm. Är fruktansvärt glad att jag inte tackade ja till att jobba där i sommar. Urk! Trängsel, folk som knuffar en hit och dit, stress och otrevliga miner. Var tvungen att köpa tunnelbane-remsa på pressbyrån. Hon i kassan var ett riktigt surkart.

Jag: Hej, en kort remsa tack.
Hon: Ett kort?
Jag: Nej en remsa
(Hon ta fram en lång tunnelbane-remsa)
Jag: Nej, en kort
Hon (surt): Nä, nu får du ta och bestämma dig ska du ha ett kort eller en remsa?
Jag: Jag vill ha en remsa men bara en kort, en halv alltså.
Hon (surt): Finns inte längre!


Idag vände jag hem till Tuna. Har slappat och rastat jyckar. Billy fick lite markeringsträning med störningar. Kändes fin. Även ett par fullängds vänsterslalom. Fin där med. Kul!

Nu ska jag kolla på "Across the universe" igen. Sjukt bra film det där! 


Kommentarer
Postat av: Anna

HAHA! men jenny, korta tunnelbaneremsor är ju nästan antika! kan tänka mig vad tjejen i kassan tänkte om kusinen från landet.

2009-06-06 @ 17:44:49
URL: http://anna-maerta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0