Pinsamt möte

Har ni läst Ursula Wilbys uppslag i Hundsport än?  För er som inte läst om fuljackan än, så handlar det om hur en hunduppfödare på landet som har en ful gamal jacka som är oförstörbar. Alla nya snyggare plagg hon köper blir snabbt trasiga, noppriga eller liknande men fuljackan klarar allt, och hon är för snål för att slänga den. Därför används jackan flitigt på hemmaplan. Dock finns en olagligt fräsch granne som alltid dyker upp när fuljackan är på...

Jag kände verkligen igen mig när hon beskrev fuljackan. Men jag har inte bara en fuljacka utan också fulskor, fuljeans, fultröjor och, ja ni förstår nog poängen. Nu när jag jobbar på posten så är det ju knappt någon som ser mig förutom ett par gubbar på tryckeriet, så fulplaggen åker på även under mina nattliga turer i postbilen. Det var bara en liten hake inatt....

Jag var för kvällen iklädd gamla slitna mjukisbrallor, regnjacka och ett linne. Eftersom det regnade när jag åkte till jobbet och det ingår en del ut-och-in-spring i bilen på mitt distrikt tyckte jag att jag varit kanonsmart när jag dragit på mig mammas illgula gummiskor. Vem vill köra 4 timmar med blöta strumpor liksom? Håret var uppsatt i en flottig knopp på huvudet. När jag skulle gå in och hänga upp nyckeln på postkontoret efter ett fyra timmars pass mötte jag såklart en gammal donken-kollega i dörren. Han var oförskämt fräsch efter en natt i postbil, iklädd trendiga shorts, t-shirt och med sitt blanka hår uppsatt i en svans. Dessutom är han av en ganska snygg variant. Inte för att jag är ute på jakt, men bara för att ni ska förstå kontrasten.

Han: Jenny, hej!
Jag: (har glömt bort vad han heter) Hej....ehh.....hej


Han var tvungen att sticka direkt, hade brottom någon stans. Blev väl bortskrämd av baraba-ful kan jag tro. När jag kom in och skulla hänga upp nyckeln såg jag att jag dessutom hade trycksvärta i ena ögonbrynet och på kinden. Go Jenny!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hahahah! Klockrent!



Jag har just legat ute i solen med Myra och James och läst igenom både brukshunden och hundsport. Fulkläderna fick även mig att känna igen mig, så don´t you worry! ;)

2009-07-22 @ 14:19:11
URL: http://omsara.blogg.se/
Postat av: Karolina

Haha, ja, att ses bland folk som barba-ful är inte kul :) Jag förstår dig!! haha

2009-07-25 @ 09:52:32
URL: http://iiina87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0